صفحه اول اخبار اخبار منتخب کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی با حمایت انتشارات سروش برگزار شد
بازدید: ۲۵

کد خبر: ۵۸۲۳
دوشنبه ۲۰ دي ۹۵ ساعت ۱۲:۱۹

کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی با حمایت انتشارات سروش برگزار شد

سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی با موضوع روابط‌عمومی دانش‌محور و مدیریت محتوا در مرکز همایش‌های المپیک تهران برگزار شد.

سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی با موضوع روابط‌عمومی دانش‌محور و مدیریت محتوا در روز یک‌شنبه ۱۹ دی‌ماه برگزار گردید.این کنفرانس که با حضور استادان، محققان و مدیران روابط‌عمومی سراسر کشور و با پیام رئیس مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز نمود که با همراهی و مشارکت انتشارات سروش برگزار شد.

 چاپخانه سروش با استقرار واحد سفارشات و بازاریابی خود در قالب غرفه  سروش در این کنفرانس ضمن ارایه نمونه اثار چاپ شده در چاپخانه  سروش و معرفی ظرفیتهای تخصصی و فنی چاپخانه با مدیران روابط عمومی حاضر در کنفرانس پیرامون همکاری های مشترک و استفاده از ظرفیت چاپخانه سروش برای ارایه خدمات چاپی با ایشان نشست های متعددی را برگزار نمود

دکتر علی‌اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت، دکتر سعید خزائی دکتری آینده‌پژوهی و دکتر سیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران و عضو شورای عالی فضای مجازی و سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور از جمله سخنرانان این کنفرانس بودند. از جمله نکات قابل تأمل مطروحه در این کنفرانس توجه ویژه مدیران روابط‌عمومی به تکنولوژی‌های روز و سرعت صداقت و شفافیت در اطلاع‌رسانی و همچنین تولید محتوای دانایی‌محور و با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای روز دنیا بوده است.

یکی از سخنرانان این کنفرانس دکتر سیدبشیر حسینی مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده صدا و سیما بود که درباره محتوای پیام و سواد رسانه‌ای به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر در حوزه روابط‌عمومی منفعل باشیم، فضای رقابتی را از دست می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: روابط‌عمومی به‌عنوان مدافع منافع سازمان‌ها شناخته شده است و مردم به روابط‌عمومی‌ها اعتماد نمی‌کنند زیرا از نظر آنها مدیران سازمان هر آنچه که به نفعشان باشد انجام می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه روابط‌عمومی به سمت شهروندی شدن رفته است، توضیح داد: به این معنا که مردم تمامی اخبار را در اختیار دارند. روزنامه‌ها نیز امروزه جایگاه خبر رسانه خود را از دست داده‌اند و به سمت تحلیل محور شدن رفته‌اند و فرق روزنامه‌ای با کیهان و شرق در حوزه تحلیلشان است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به فرهنگ آکسفورد، گفت: فرهنگ آکسفورد هر سال کلمه‌ای را به‌عنوان کلمه سال انتخاب می‌کند و در پایان سال ۲۰۱۶ نیز کلمه پسا حقیقی را انتخاب کرده است.

او با اشاره به معنای کلمه پسا حقیقی گفت، این کلمه بیانگر وضعیتی است که افکار عمومی بیشتر از آن که تحت تاثیر واقعیت‌ها باشد متأثر از احساسات و نظرات شهروندان است.

او با بیان مدل‌های مختلف علم ارتباطات بیان کرد: علم ارتباطات شامل فرستنده، گیرنده، پیام، کانال (رسانه) و فرهنگ است.

حسینی در ادامه با اشاره به فرسایش حاکمیت ملی گفت: امروزه حاکمیت بالا به پایین کاهش پیدا کرده است و مردم می‌توانند با در اختیار داشتن رسانه‌های فردی قدرتمند شوند. این مسئله را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی کشورها می‌توان مشاهده کرد.

مدیرگروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات صداوسیما با اشاره به ضرروت برخورداری از سواد رسانه‌ای گفت: سواد رسانه‌ای مجموعه‌ای از خوانش و نگارش رسانه‌ای است. سواد رسانه‌ای بهره‌مندی از توانایی تجزیه و تحلیل و تفکر انتقادی، تفکر خلاق و تولید است.

او با بیان این که زمینه سواد رسانه‌ای در سه اصل است، گفت: سواد رسانه‌ای زمانی محقق می‌شود که انتقادی باشد و به فرهنگ توجه کند و به سمت خلاقیت و تولید برود.

سیدبشیر حسینی در پایان به راه‌حل پیشنهادی خود اشاره‌ای کرد و گفت: امروزه یک روابط‌عمومی پیشرو و پیوسته که همراه با استفاده از توان عمومی است، پاسخگو خواهد بود. امروزه مردم تصمیم می‌گیرند از چه راهی و در چه زمانی، چه مطالبی را دریافت کنند، زیرا رسانه‌های فردی گسترش پیدا کرده است. مردم انتظار دارند که روابط‌عمومی‌ها چشم سومشان باشند. روابط‌عمومی هر چه به مردم نزدیک‌تر شود کارآمدتر خواهد بود.

بانک شهر، بانک قوامین، بانک انصار و روزنامه‌های ایران، همشهری و اطلاعات نیز در کنار انتشارات سروش از حامیان این کنفرانس بوده‌اند.

دیدگاه شما چیست؟
نام شما:
آدرس پست الکترونیک شما:
تلفن شما:
دیدگاه:

Share/Save/Bookmark