مجلس دغدغهمند چگونه مجلسی است؟
[ad_1]
جایگاه دو نظام مهم کشور، آموزش عالی و آموزش و پرورش که در این کمیسیون واقع شده است و نکتهای که معمولاً کمیسیون آموزش در چند دوره خود در آن مشکل داشته مسئله اولویت بندی بوده است. در مجلس یازدهم و البته کمیسیون آموزش اولویت خود را باید برمبنای مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قشر دانشگاهیان و فرهنگیان قرار دهد.
مسئله دیگری که در مجلس دهم و مجلسهای قبلتر در آن دیده نمیشد، عدم استفاده از ظرفیت کارشناسان متعهد و مجرب بیرون از مجلس در مسائل تخصصی این کمیسیون بوده حقیقتاً اگر روسای کمیسیونها تخصصی از افراد دغدغهمند باشد و نه صرفاً افرادی که دارای تجربه کاری هستد، باعث میشود تا این کمیسیون برای مسائل کارشناسی و ریل گذاریهای خود از صاحب نظران حوزههای تخصصی این کمیسیون استفاده کنند.
با این که مجلس ذاتاً عمود بر فرد است، ولی مسئول یا رئیس کمیسیون در درجه اول بایستی کمیسیون خود و در درجه دوم به واسطه اعضای کمیسیون، سایر نمایندگان را با تصمیمات کارشناسی این کمیسیون جهت منافع دو وزارتخانه بنیادی نظام همراه و همدل کند. وجود فردی در راس این کمیسیون این که هم به مسائل و مشکلات نظام آموزش و پرورش به عنوان زیرساختیترین و بنیادیترین نظام کشور و هم به نظام آموزش عالی به مسائل آن آشنا باشد میتواند باعث کنترل و جهت دهی صحیح دولت سمت مسیر ترسیم شده در اسناد بالادستی بکشاند.
سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که به گفته کارشناسان یکی از اسناد کامل، مبنایی و قابل اجرایی شدن کشور است، متاسفانه در این چند سال به شدت مهجور مانده است. لذا همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند باید به عنوان مهمترین اولویت این کمیسیون پیمودن مسیر تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با توجه و عنایت به سند تحول باشد.
[ad_2]
Source link